1. Home
  2. Nastavení webu
  3. Měřící kódy – měřte úspěšnost svého webu a zlepšete ho

Měřící kódy – měřte úspěšnost svého webu a zlepšete ho

Pokud chcete mít profesionální web, tak je zapotřebí ho správně měřit a vyhodnocovat. Bez toho není možné zjistit, jestli web plní svou funkci a dosahuje stanovených cílů. Pojďme se podívat na základní měřící nástroje, které je možné zdarma na web u Zombeeka napojit.

Video návod

Textový návod
Možnosti propojení webu s měřícími nástroji najdete pod ikonkou ozubeného kolečka. Zde zvolíte možnost Měřící kódy.

První možností je propojení webu s Google Analytics. Jedná se o statistický nástroj, který dokáže komplexně zhodnotit výkon vaše webu. Například v něm najdete, odkud lidé nejčastěji na váš web přicházejí – jestli z googlu, seznamu, facebooku apod. Tento nástroj je zcel zdarma. Stačí z Google Analytics vygenerovat indentifikátor ve tvaru UA-nějakéČíslo a ten vložit do tohoto políčka. Google Analytics si můžete založit na této adrese:

marketingplatform.google.com/about/analytics/

Dalším nástrojem je Google Search Console (dříve známá jako Webmaster Tools). Jedná se opět o nástroj společnosti Google, který hodnotí, jak se webu daří v přirozených (nereklamních) výsledcích vyhledávání na vyhledávači Google. Najdete zde např. na jaké vyhledávací dotazy, které lidé zadávají do vyhledávače Google, se váš web zobrazuje. Jaká máte pozice na tyto dotazy a kolikrát na vás bylo kliknuto. A mnoho dalších informací. Ze Search Console si opět vygenerujete kód, který vložíte do tohoto políčka (bude se jednat o řadu čísel a písmen). Search Consoli si můžete založit na této adrese:

search.google.com/search-console/about?hl=cs

Další v pořadí je Facebook pixel. Je to kód, který si vygenerujete ve svém účtu na facebooku a vložíte ho do stránek. Tento kód vám poté umožňuje např. lépe cílit reklamu. Kód sbírá informace např. o tom, na jakých stránkách vašeho webu (kontakty, popis nabízených služeb, ceník atd.) návštěvníci byli a podle toho na ně můžete cílit reklamní sdělení. FB pixel toho ale umí mnohem více.

Stejně jako existuje Search Console od Google, tak existuje Seznam Webmaster od společnosti Seznam.cz. Seznam Webmaster ukazuje, jak se daří vašemu webu v přirozených výsledcích vyhledávání. Seznam Webmaster je zatím na začátku, takže toho v tuto chvíli (koncem roku 2018) ještě moc neumí, ale do budoucna se dá očekávat, že jeho schopnosti a možnosti porostou. Účet Seznam Webmaster si můžete založit zde:

reporter.seznam.cz/wm/

Je důležité myslet na to, že měřící nástroje vám umožní nejen měřit výsledky webu, ale také váš web vylepšovat, aby byl v dosahování svých cílů ještě lepší.

Updated on Červen 22, 2019

Was this article helpful?

Related Articles

Leave a Comment