Už jsme si řekli, co je to eshop a web. Nyní se ještě podíváme na třetí možnost a tou je blog. Blogy jsou ještě stále velice oblíbené. Často tvoří doplněk k eshopu nebo webu. Na druhou stranu je možné je využít i samostatně, když chcete být blogeři.
Základním znakem blogu je to, že se na něm zveřejňuje pravidelný obsah. Je na vás, jak moc pravidelný bude. Ale jeden článek za 14 dnů z vás neudělá známého blogera, ani vám nepřinese vysokou návštěvnost. Takto mohou vypadat články na blogu.
Dalším běžným znakem jsou odkazy na sociální sítě. Často je najdete pod články nebo v levém sloupci, který je hned vedle článků. Pokud jste na sociálních sítích, tak jistě tuto možnost využijte.
Štítky jsou dnes běžnou součástí blogu. Ke každému článku můžete přidat štítky, které se pak na blogu zobrazují. Návštěvník tak může rychle vyfiltrovat články pouze s určitým obsahem (s určitým štítkem). Na následujícím obrázku jsou některé štítky větší a některé menší. Proč? Protože jejich velikost je odvislá od toho, jak na ně lidé klikají. Také se jedná o běžnou funkci štítků na blogu.
Pod články často najdete odkazy na další články. Mohou být např. označeny jako „Může vás zajímat“ nebo „Ostatní lidé také čtou“ atd.
Pokud si rozkliknete nějaký článek, tak hned nahoře bývá velký úvodní nadpis a popř. ještě úvodní fotka. Také zde často najdete statistiků zobrazení.
Pod články se často odkazuje na další články – tentokrát se ale jedná o odkaz na článek, který vyšel před tímto článkem, který zrovna návštěvník čte, a na následující článek vydaným po něm. Je to tedy odkaz na chronologicky řazené články.
Blog je hlavně o diskuzi a komunikaci. Kdokoli vám může přidat komentář. Bývá časté, že máte na blogu seznam nejnovějších komentářů nebo alespoň, u jakého článku byly komentáře přidány.
Pokud je váš blog větší a složitější, tak se také hodí seznam kategorií.